Site icon ماهون گستر ایرانیان

معانی رنگ ها در برند سازی

معانی رنگ ها در برند سازی

آیا معانی رنگ ها در برند و لوگو  میدانید ؟

آیا میدانید رنگ های استفاده شده در برند ها و لوگو ها معانی خاص خود را دارند ؟

در این مقاله قصد داریم تا شما را با روانشناسی رنگ ها اشنا کنیم و دلیل استفاده آنها در برند ها را بیابیم .

رنگ ها نقش مهمی در به خاطر ماندن برند در ذهن بیننده دارند .

انتخاب یک پالت رنگی مناسب ، تاثیر بسیاری در توسعه برند تجاری ایجاد می کند .

انتخاب رنگ مناسب با برند و کار خود می تواند ، نقاط قوت کسب و کار شما را برجسته تر کند و در جذب مشتریان به شما کمک بسیاری کند .

هر رنگ معانی خاص خود را دارد که زمانی که در برند ها استفاده می شود، نقاط قوت کسب و کار شما و پیام های مرتبط با کار شما را به کاربران انتقال خواهد داد .

در ادامه شما را با معنی و روانشناسی هر رنگ اشنا خواهیم کرد:

قرمز

رنگ قرمز توجه و اشتها را تحریک می کند. شاید به همین دلیل است که هویت سازمانی مک دونالدز به رنگ قرمز است .

قرمز فوریت را نشان می دهد مثلا برای اعلام حراج یا ایجاد انگیزه برای خرید فوری استفاده می شود .

آبی

ابی ایجاد ارامش و احساس اعتماد  و امنیت را منتقل می کند . به دلیل طول موج بالای رنگ ابی از فاصله بسیار دور نیز دیده می شود .

به همین دلیل است که چراغ های فرود فرودگاه به رنگ آبی است .

این رنگ محبوبیت خاصی میان شرکت های انرژی ، مالی ، هواپیمایی و تکنولوژی  دارد .

زرد

رنگ زرد توجه شما را به خود جلب می کند . به همین دلیل از این رنگ برای تاکسی ها استفاده می شود .

زرد برای برند تجاری شما یک انرژی ارزان و قدرتمند را ایجاد می کند .

زرد باعث ایجاد انرژی می شود .

سبز

بیشترین استفاده از این رنگ در شرکت های مربوط به محیط زیست است ، به دلیل یاد اور شدن طبیعت .

سبز نماد صلح ، امید ، اعتماد و ارامش را به همراه دارد .

صنایعی که از این رنگ استفاده کردند  مثل ، صنایع غذایی ، کالاهای خانگی ، تکنولوژی و امور مالی  هستند .

نارنجی

مخلوطی از جسارت رنگ قرمز و خوشبینی رنگ زرد، هر دو در نارنجی وجود دارد.

نارنجی برای تحریک هیجان و شور و شوق مفید است.

نارنجی را در لوگوهایی مثل هارلی دیویدسون، نیکلدین و دیسکاور می توانید ببینید.

 بنفش

بنفش رنگ سلطنت است و معمولا برای محصولات ضد پیری و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد.

این اثرات آرام بخش باعث شده است که از این رنگ بیشتر در امور مالی، تکنولوژی و سلامت استفاده شود.