آیا معانی رنگ ها در برند و لوگو میدانید ؟
آیا میدانید رنگ های استفاده شده در برند ها و لوگو ها معانی خاص خود را دارند ؟
در این مقاله قصد داریم تا شما را با روانشناسی رنگ ها اشنا کنیم و دلیل استفاده آنها در برند ها را بیابیم .
رنگ ها نقش مهمی در به خاطر ماندن برند در ذهن بیننده دارند .
انتخاب یک پالت رنگی مناسب ، تاثیر بسیاری در توسعه برند تجاری ایجاد می کند .
انتخاب رنگ مناسب با برند و کار خود می تواند ، نقاط قوت کسب و کار شما را برجسته تر کند و در جذب مشتریان به شما کمک بسیاری کند .
هر رنگ معانی خاص خود را دارد که زمانی که در برند ها استفاده می شود، نقاط قوت کسب و کار شما و پیام های مرتبط با کار شما را به کاربران انتقال خواهد داد .
در ادامه شما را با معنی و روانشناسی هر رنگ اشنا خواهیم کرد:
قرمز
رنگ قرمز توجه و اشتها را تحریک می کند. شاید به همین دلیل است که هویت سازمانی مک دونالدز به رنگ قرمز است .
قرمز فوریت را نشان می دهد مثلا برای اعلام حراج یا ایجاد انگیزه برای خرید فوری استفاده می شود .
آبی
ابی ایجاد ارامش و احساس اعتماد و امنیت را منتقل می کند . به دلیل طول موج بالای رنگ ابی از فاصله بسیار دور نیز دیده می شود .
به همین دلیل است که چراغ های فرود فرودگاه به رنگ آبی است .
این رنگ محبوبیت خاصی میان شرکت های انرژی ، مالی ، هواپیمایی و تکنولوژی دارد .
زرد
رنگ زرد توجه شما را به خود جلب می کند . به همین دلیل از این رنگ برای تاکسی ها استفاده می شود .
زرد برای برند تجاری شما یک انرژی ارزان و قدرتمند را ایجاد می کند .
زرد باعث ایجاد انرژی می شود .
سبز
بیشترین استفاده از این رنگ در شرکت های مربوط به محیط زیست است ، به دلیل یاد اور شدن طبیعت .
سبز نماد صلح ، امید ، اعتماد و ارامش را به همراه دارد .
صنایعی که از این رنگ استفاده کردند مثل ، صنایع غذایی ، کالاهای خانگی ، تکنولوژی و امور مالی هستند .
نارنجی
مخلوطی از جسارت رنگ قرمز و خوشبینی رنگ زرد، هر دو در نارنجی وجود دارد.
نارنجی برای تحریک هیجان و شور و شوق مفید است.
نارنجی را در لوگوهایی مثل هارلی دیویدسون، نیکلدین و دیسکاور می توانید ببینید.
بنفش
بنفش رنگ سلطنت است و معمولا برای محصولات ضد پیری و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد.
این اثرات آرام بخش باعث شده است که از این رنگ بیشتر در امور مالی، تکنولوژی و سلامت استفاده شود.